fredag 14 juni 2013

NÄR MAN MÅSTE TÄNKA OM...

... då är det inte alltid så lätt. Dock så tror jag att jag och lilla råttan egentligen är ganska överens om vart vi står när det gäller lydnaden just nu. Vi, både hon och jag behöver nog lite mer tid att mogna i allt vad gäller lydnaden just nu. Vi var och tävlade igår och även om folk kommer fram och påtalar för oss vilken trevlig attityd och vilken härlig inställning vi har så hjälper ju inte det när poängen uteblir på grund av bristande impulskontroll...
 
Kan säg att det är lite komiskt då jag brukar skoja med Zekes uppfödare och fråga om hans av knapp försvann vid födseln? När det gäller Vinna så glömdes nog impulskontrollen kvar i så fall...
 
Har anmält henne till en tävling till i Varberg men funderar på att byta ut henne mot Zeke i stället men har inte bestämt mig ännu. Nu kommer vi i alla fall att pausa från lydnads tävlingar ett tag - givetvis kommer vi fortsätta träna - och satsa på jakten inför kommande WT och klubb mästerskap. Och vad passar väl då bättre än att ett efterlängtat paket dök ner i brevlådan idag med lite nya dummies och min nya visselpipa. Hej Jakt träning här kommer vi :-)

Inga kommentarer: