tisdag 25 juni 2013

TRÖTTA OCH NÖJDA!

Idag har jag och Vinna debuterat i officiella sammanhang då det gäller Working Test. Idag var verkligen en sådan där dag när jag är så sjukt nöjd med lilla råttan och poängen är högst missvisande.
Hon har skött sig ypperligt idag, fotgåendet har varit okej - kunde önskat lite bättre - stadgan toppen, arbetsviljan otrolig och uthålligheten toppen. Lite missar och olycks saliga kast kostade oss många poäng men vad gör väl det att vi inte fick ihop till ett 1:a pris vi är nöjda ändå.

RUTA 1: ( 20 poäng)
En enkel vattenmarkering med svår igång och uppgång.
Det var brant ner genom högt gräs men Vinna fixade det galant, markerade fint och höll fast hela vägen hem och lämnade av i hand = matte mycket stolt och nöjd. Full pott!

RUTA 2:  (0 poäng, missade markeringen)
Startade med fotgående. En enkel markering som hämtade in från terrängbytet fält - snår/skog.
Vi tog denna stationen sist då jag kände mig lite bekymrad eftersom den låg så nära station 1. Det visade sig också att vi skulle få problem här men inte av den typen jag trodde. När vi hade gjort fotgåendet som här var mycket bra så ställde vi upp inför vår markering. I vatten rutan kom det ett skott - bakom ryggen på Vinna - och hon vänder på huvudet i en mikrosekund och givetvis kom vår markering då . Fanns inte en chans att hon skulle se den och domaren och jag var överens om att chansa. hon kämpade på bra men till slut beslöt jag mig för att blåsa in henne, hon kom i mer än FULL fart = Lycka!

RUTA 3: (0 poäng, otroligt dåligt kast)
Markering vid start, sedan fotgående fram till nästa punkt där man fick skicka.
Här gjorde Vinna så gott hon kunde. Jag tyckte det skulle vara tekniskt fel och omkast då kastet inte alls kom där det skulle och var omöjligt att se. Vi fick i och för sig göra om det, dock efter att vi 0:at rutan och givetvis spikade hon den då = Surt!

RUTA 4: (0 poäng, gick alldeles för långt)
En kort dirigering som var helt dold. Inga retningar alls och fotgående fram tills dess
Här var det helt enkelt för svårt för oss. Vi har aldrig tränat med helt dolt och jag är SUPER imponerad att Vinna gick ut rätt men tyvärr gick hon alldeles för långt och när jag försökte vissla in henne en liten bit så kom hon hela vägen hem vilket är en solklar 0:a. Men detta var en för svår ruta för vad vi tränat på och vi tar med oss detta i ryggsäcken.

RUTA 5: (17 poäng, -3 för slarvigt fotgående)
Fotgående fram och sedan en kort markering i kraftig nerförsbacke - typ stup - som landade i högt gräs.
Lilla råttan gick inte sitt bästa fotgående här och det var helt okej med avdraget men OJ vilken snygg markering hon gjorde = Lycklig matte!

Totalsumman blev blyga 37 poäng men det spelar som sagt var ingen roll. Jag är SUPER nöjd med lilla råttans insats idag och vi kommer tillbaka, var så säkra!

Inga kommentarer: