torsdag 7 november 2013

INTE NU LÄNGRE...

... nu gör inte vågen mig ledsen  längre för jag har börjat att ta kontroll. Jag har inte skrivit något om det här på bloggen då det blir så stort och då kommer pressen. Utan i min ensamhet och lite i smyg har jag tagit tag i min vikt och gjort ett aktivt försök till att gå ner i vikt. Nu känner jag att jag har skött mig under en tid och kan därför presentera detta utan att det för den delen skulle lägga mer press på mig och kanske behöver jag lite press just nu med för att fortsätta...

Det går inte fort ner - inte som när jag tok bantat - men jag tror att detta är mer långvarigt då jag inte vänder upp och ner på hela min tillvaro utan faktiskt bara tänker på vad jag äter och är ute och rör på mig mycket mer än jag gjort på mycket mycket länge.

När jag började detta projekt mådde jag allt annat än bra. Jag var trött, likgiltig och orkeslös. Idag känner jag mig pigg, hoppfull och målmedveten vilket är helt klart mycket bättre känslor :-D Hur har det gått då?

INVÄGNING:
91,7 kg - BMI 31,5 obeese
 
7 VECKOR SENAR
84,9 KG - Total viktminskning 6,9 kg - BMI 29,4 overweight
 

1 kommentar:

Camilla sa...

Mycket bra jobbat!
Känslan av att må bättre är ju belöning nog, och när du dessutom ser resultat på vågen (eller måttbandet) så blir ju det en fantastisk bonus.
Kämpa på, du är jätteduktig!
Kram.