onsdag 6 november 2013

NU SKA HÄR FIXAS GEVÄR...

Min och Vinnas - läs Vinnas - största Akilles häl inom jakten är ju den här förb***ade skytten. Det är svårt att få till de förhållanden i träningen för mig då jag är för feg och inte vågar skjuta med min apportkastare. Jag vet att det kan tyckas töntigt men jag törs helt enkelt inte. Jag har sagt att jag ska träna på att skjuta med den men det blir liksom inte av.

Så nu har jag istället beställt hem en knallpåk. Ser betydligt enklare ut och jag hoppas att jag ska våga trycka på knappen :-O Tanken är att göra någon anordning så att man kan koppla på den på ett "låtsas" gevär och på det viset kunna ta in skytten och skjutandet i vår dagliga träning.

Här har jag tänkt att använda mig utav min klippa Zeke som aldrig knallar, är helt oberörd utav skott och helt enkelt köra båda hundarna samtidigt. Tanken är att oavsett om jag pratar så måste man lyssna på vad jag säger. Det kommer nog bli mycket springande för min del i början men får jag till det här och kan känna tryggheten med henne vid min sida så kan det bli hur bra som helst :-D

Inga kommentarer: