måndag 7 juli 2014

FÖRSTA STARTEN PÅ LYDNADSPLAN PÅ 1 ÅR

I Lördags så var jag och lilla råttan i Varberg och startade på lydnadstävling för första gången på mycket länge - drygt 1 år - då vi ju bara satsat på jakten. När jag anmälde oss så var d t främst för att Tini skulle starta med Zeke och det kändes som att jag hade gott om tid att träna. Kan väl säg att det blev inte så mycket tränat - läs inget - som jag tänkt då jakten har gått först med stundande KM och Danmarks start.

Det som jag tar med mig som är positivt är att det är aldrig något fel på attityden hos lilla råttan, hon showade precis som hon brukar göra. Bra förståelse för momenten och gör allt rätt men dock så är det mycket slarv och tugg som kostar många poäng. Det enda jag är besviken över är att hon återigen kliar sig och lägger sig på sitt i grupp. Det är det enda som vi har tränat på och jag tyckte vi hade en tydlig rutin men det hjälpte ändå inte.

Nu har vi inga tävlingar inbokade och ska jag vara ärlig så vet jag inte alls hur mycket vi kommer satsa men efter lite pepptalk från fantastiska människor så finns det väl en risk/chans att vi kommer komma ut på tävlingsbanan någon mer gång under året, men först satsar vi på KM:T


Inga kommentarer: