söndag 26 oktober 2014

DEBUTEN I ÖPPENKLASS ÄR AVKLARAD

Man kan ju tycka att man borde vara ledsen och missnöjd när man fått ett 0-pris på jaktprov och JA det brukar jag också vara MEN idag är jag det inte. Jag tycker att Vinna skötte sig bra utifrån våra förutsättningar och höll sig vid sidan och knallade inte - vilket ju vi kämpat med mycket - när den andra hunden arbetade. Hon gjorde ett jättefint sök som hon fick beröm för och fina markeringar, tyvärr så brister det stort idag då det gäller dirigeringarna.

Idag kunde råttan själv och behövde inte alls lyssna på sin matte som försökte vifta rätt vart man skulle. Det i kombination med att uppgifterna blev oss övermäktiga gjorde att vi inte löste alla uppgifterna.

Jag är dock så otroligt stolt över att vi tog oss igenom vår debut både Vinna och jag och nu vet vi mer vad som väntar och ska kriga vidare inför nästa säsong. Dirigeringar och lite mer självförtroende så ska vi nog kunna bärga hem de där två 1:orna i Öppenklass. Tackar alla för en super trevlig helg :-D

1 kommentar:

Lise-Lotte Rocky & Sigge sa...

Härligt att du är nöjd med debuten!
Det finns ju ofta godbitar när man tävlar, och att kunna ta tillvara på dem är alltid bra! Man kan grubbla på det som behöver förbättras senare :)
Heja heja!