onsdag 29 oktober 2014

KAN INTE RIKTIGT SÄTTA FINGRET PÅ VAD DET ÄR?!?

Nej precis så är det. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som händer men kan inte riktigt hitta den där goa känslan just nu. Det är frustrerande och irriterande och det går ut över mina två tjejer även om jag inte vill det. De är väldigt lyhörda för hur jag mår och på vilket humör jag är på så när jag mår dåligt eller om jag är glad så märks det jätte tydligt på hur de är med.

Idag så tog jag med mig de till skogen bara för att få lufta både dem och mig. Passade även på att köra lite linjer med Vinna då jag insett att vi är mycket begränsade när det gäller lyhördhet i skog. :-O Hon är ju van vid att gå på linjer ute på fält men när träd och terräng kommer till så insåg jag på provet att vi inte är riktigt där ännu. Nåja man ska väl inte gräva ner sig för det utan det är bara att fortsätta träna och träna mer i skog och den miljön.

Då lilla Knalla hade mycket spring i benen idag så fick hon enbart ta ett par linjer och sedan blev det stadgeträning för hennes del. Då hon ju snabbt lär sig en situation så passade jag på att använda Vinna idag - får väl sona för det när det gäller råttan istället - för att få till lite mer retning. Hon skötte sig alldeles ypperligt till skillnad från den lilla råttan som skulle agera störning ;-)
 

1 kommentar:

Rebecca sa...

Så söt och duktig Knalla är! Vilka blickar hon ger när hon försöker få dig att säga hennes namn, "Snäälla?" :-d