tisdag 7 oktober 2014

HUNDEN MED DET GRYMMA MINNET!

Som sagt var det premiär i hagen för i år då kossorna äntligen har flyttat ut. Vinna satt kvar i bilen medans vi lade ut dirigeringarna som vi dock valde att lägga på områden som vi använt förra året. Dum som man är så tänkte ju jag att det kommer hon ju inte ihåg ett år senare?!? Tjii fick jag då hon med all säkerhet gjorde det då hon gick som en klocka och de problem vi hade där förra året var de samma även nu - BRÄNN NÄSSLOR!

Vinna gör verkligen allt för att undvika detta på lite samma sätt som när vi kämpade med tistlarna nere på åkern. På första skicket så släppte jag det dumt nog då jag blev så glad att hon tog linjen och gick ut. När det senare visade sig att hon kom ihåg alla platser var jag inte längre lika nöjd och vi kämpade oss igenom de där nässlorna och matte fick 1 poäng. Avslutade sedan med att skicka dit igen och då gick hon rakt och fint igenom :-D


Nu kommer vi tänka om helt inför nästa pass i hagen med nya ställen så vi kan fortsätta att jobba enligt den plan jag nu satt upp med dolda dirigeringar och om det behövs kortare avstånd.

Inga kommentarer: