tisdag 4 november 2014

MED ENDAST 4 DAGAR KVAR...

... så konstaterade jag att det kanske hade varit bra om vi hade tränat lite lydnad någon gång innan tävlingen :-O När jag anmälde oss så kändes det som en mycket bra och stabil plan men på något sätt så kommer jag inte ut för att göra de där lydnadspassen och nu är det som sagt bara fyra dagar kvar. Är detta typiskt mig, ja absolut! - skäms lite - Men jag har fortfarande en vision om att jag ska bli bättre ;-)

Vinna dock skötte sig betydligt bättre än vad jag gjorde, det var nästan så jag kände ett tag att det kanske är bättre att vi inte tränar. Nej skämt åsido, MEN hon gjorde faktiskt många riktigt bra saker idag som vi kämpat mycket med innan. Tugget var minimalt idag och INGET gräsätande, man kan ju bara hoppas nu att detta är något hon kommer ihåg var fördelaktigt och ser det som en vinst att låta bli.

Visst var inte allt perfekt och vi klantade oss båda två lite här och där men överlag är jag mycket nöjd med henne med tanke på all utebliven träning. Fria följet vågade vi oss dock inte på alls då jag kände hur gasad hon var på de små transporterna och plogade sig fram, här blir det nog inga stilpoäng kan jag lova. Ja, Ja jag säger som domaren sa på jaktprovet " en mycket levnadsglad liten goldentik som njuter av att arbeta länge och mycket"

1 kommentar:

C.J. sa...

Ser jättefint ut! Hon verkar vara så himla härlig att jobba med. :)