onsdag 26 november 2014

TRIXET ÄR ATT KUNNA KOMBINERA ;-)

Jobb idag igen och idag så var det den där tråkiga långkvällen då jag börjar redan klockan 13:00 :-/
Efter att ha pytsat iväg alla barnen till skolan och Lita fått sitt spring av sig så tog jag med tjejerna till skogen.

Då Knalla just nu är väldigt medveten om konkurrens situationer så har jag nu bytt strategi. Jag börjar att gå med Knalla och går en bit utmed en väg/stig i skogen, vänder efter en stund och går tillbaka till bilen, där byter jag hund till Vinna och gör likadant med henne, Knalla får sedan komma ut för lite fotgående och avslappning. Ett mycket bra upplägg för både mig och hundarna där vi tränar lite dirigeringar när vi går och båda får tränat och promenerat och jag har två nöjd hundar med mig hem fastän tiden är knapp.

Tycker att båda hundarna skötte sig toppen både på promenaden och även i träningen. MEN mest imponerad var jag faktiskt över Knalla. Har ju velat fram och tillbaka nu om jag ska träna henne eller inte då jag upplever att hon är inne i en könsmognadsperiod och inte alltid har huvudet med sig MEN oj vad fint hon jobbade idag.

Tog låånga dirigeringar, klarade även av att vänta under tiden 3 dirigeringar lades ut som en klocka och hon k om ihåg och tog hem alla tre. Visst de var inte så långa men det viktiga här var ju att hon faktiskt skulle gå dit jag pekade och det gjorde hon verkligen, fina lilla Knalla :-)
 

Inga kommentarer: