tisdag 27 januari 2015

9# FÖRSTA STEGET IN I VECKA 7 OCH SLUTSKEDET...

Idag så går lilla råttan - som för övrigt blir större och större - in i vecka 7 då vi avslutar 2/3 av dräktigheten när vi passerat dag 42. Ett tag här så kände jag att det är nog inget då jag inte tyckte hon blev större alls, jämförde för mycket med förra gången. Nu idag får jag äta upp det då hon har ökat rejält både i centimeter och i vikt. Tror helt enkelt det hänger på att jag har hållit henne igång mycket mer denna gången än förra då jag var så ängslig för allt. Nu är det dock slut med skogspromenaderna då jag märker att hon inte riktigt orkar med längre så vi får ta lite kortare rastningsrundor. Ska bli spännande att se vad som händer den kommande veckan då hon förra gången fullständigt svällde upp :-)
 
 
Vecka 6, dygn 42 efter parning:
 
VIKT : 24,1 kg - Ökning +1,4 kg - Total ökning 3,8 kg
MÅTT : 62 cm - Ökning 7 cm - Total ökning 13 cm

Inga kommentarer: