måndag 26 januari 2015

SÅ STOLT ÖVER DENNA LILLA TÖS!

Är bara så otroligt stolt över lilla KNALLA idag! Visst är de flesta det över sina hundar men idag är jag det extra mycket då hon har skött sig fantastiskt bra med sina 10 månaders livserfarenhet. Så bra så att jag faktiskt tog modet till mig och anmälde henne till UNGHUNDSDERBYT som går här i Västra i Juni. Känns lite speciellt att anmäla sin egen uppfödning för första gången, pirrigt MEN roligt!

Idag åkte jag och Maria ner till Jens Palmkvist för ett par timmars träning och planen var egentligen att köra Knalla en liten stund bara men efter konfererande så fick hon vara med hela tiden och vara passiv. Hon har gjort saker idag som jag aldrig trodde hon skulle klara och det blir spännande att bygga vidare på detta inför framtiden. Dagens höjdpunkter är helt klart hennes attityd inför jobbet, tar sig förbi naturliga hinder, diken och gärdsgårdar som ingenting. Hon satt lugnt och fint vid sidan och väntade på sin tur och var tyst, gick även också ett helt för oss super fotgående :-) Dock konstaterade vi allihopa att då jag inte kört någon lydnad alls så har jag missat den lilla detaljen medbakdelskotroll :-O

Så är det bara det som ska till så ska här minsann tränas bakdelskontroll med start idag!
 

Inga kommentarer: