söndag 22 februari 2015

AQUA SEER'S SAMTRÄNING

Idag har vi haft samträning för valpköparna igen, vilka härliga valpköpare jag har som ställer upp och komma och vissa kör till och med dryga 3 timmar enkel resa för detta, TACK till er alla.

Idag började vi med att vara nere på fälten där alla fick varsin apport för att jag skulle kunna se vad som hänt/inte hänt sedan sist. Alla gjorde ett bra jobb och är det någon som får ett litet minus i kanten så är det jag som fick lite strul med en övertaggad hund :-O

Efter det så satsade vi på lite jaktlydnad och det var härligt att se hur de har jobbat med fotgåendet och stadgan. Åter här endast minus till mig som hade en hund som för första gången i sitt liv knallade, hmpf! Ska väl säg att vi hade en liten diskussion jag och Knalla om huruvida detta är ett beteende som är okej ;-)

Efter det och lite linjetagsträning avslutade vi med markeringar med skott för att sedan ta lunch.


Efter lunchen åkte vi upp i skogen för att utveckla markeringsarbetet och här tyckte jag verkligen att alla skötte sig, det var stor skillnad på att var i skogen än ute på fälten. Generellt så känns det som att det lätt blir lite trams när man är nere på fälten och det uppmanar nästan till lite spring medans i skogen så var de koncentrerade och fokuserade.

Blev avlsutningsvis öven några linjer för att avsluta dagen vid 16:00 tiden möra och trötta.
Härligt att se att alla försöker och verkligen vill, både förare och hundar. Nu ser jag redan fram emot nästa tillfälle och hoppas att många kommer då :-)













Inga kommentarer: