fredag 6 februari 2015

DET FINNS EN BAKSIDA OCH FRAMSIDA PÅ ALLT...

Som med allt annat så finns det så klart en baksida och en framsida även av att föda upp hundar och då per automatik få titeln "uppfödare". Framsidan är helt klart som med allt när det gäller hunderiet att man får träffa så otroligt många trevliga människor och man skapar nya relationer som leder till livslång vänskap. När vi nu står inför den härliga resan som en ny valpkull innebär så är det ju också många tankar som far. Jag har det stora privilegiet av att ha fått många fantastiska människor som vill köpa valp från oss vilket är fantastiskt och otroligt smickrande.
 
Nu när det börjar dra ihop sig och jag tittar på lilla råttan så känner jag att hon är inte alls så stor som förra gången och det är nog en stor chans att det blir några mindre valpar denna gången än förra. Det var då det helt plötsligt slog mig, en av baksidorna med att vara uppfödare - när du behöver ringa de där samtalen när valparna kommit och meddela folk att tyvärr så blev det ingen valp till dig. Besvikelsen är stor och det finns inget man egentligen kan göra eller säg för att det ska underlätta. DET tycker jag är en otroligt jobbig bit.
 
Nu håller jag fortfarande tummarna och tron i att det kommer ett gäng så det löser sig så bra som möjligt, snart får vi se dygn 52 idag :-)
 

Inga kommentarer: