tisdag 12 maj 2015

HÄRLIG STATISTIK PÅ MORGONKVISTEN!

Trevligt meddelande från en valpköpare idag på morgonen som upplyste mig lite om hur fin min statistik på First-Kullen ser ut. Själv måste jag säg att det känns GALET bra, vilken start jag fått. 6 hundar friröntgade hittills och idag vet jag att en till har röntgats och de plåtarna såg fina ut MEN det är fortfarande SKK som ska läsa av och avgöra i slutändan.
 
När jag kollade på statistik listorna efter tipset så konstateras följande att i år är det totalt 360 golden som är röntgade i Sverige. Av de så kan man dela in topp placeringarna av avelsindex i flera "block" Det finns en hund som har ett avelsindex på 122, sedan kommer blocken i 117, 116 och 115 och så vidare. Rätt häftigt att ha med 5 av 6 hundar i  de översta "blocken"
1 hund på 117, 1 hund på 116 och 3 hundar på 115, behöver jag säg att jag är otroligt glad för detta. Nu håller jag tummarna att det ska fortsätta så med de sista 3 hundarna med :-) Men oavsett så ska jag suga på den här karamellen ett tag till!

Inga kommentarer: