torsdag 21 maj 2015

IDAG PUSSAR JAG PÅ VINNA LITE EXTRA!!!


Som de flesta vet så försvann ju Vinna för mig i skogen för några månader sedan. Jag hade tur och kunde plocka upp henne på djursjukhuset i Slöinge hel om än lite smutsig.

Idag när vi skulle åka och handla jag och Loke så såg vi att det var stopp i trafiken på vägen ut till flygstaden. När vi närmar oss så ligger det en livlös schäfer hund på vägen, en bil står stoppad på andra sidan med varningsblinkers och givetvis så stannar vi. Blir uppriktigt sagt så jävla förbannad på vissa i trafiken som börjar tuta på oss. Såg de inte att det låg en hund mitt i vägen eller vad är problemet?!?

Som tur var så avled hunden snabbt, polis tillkallades och jag hjälpte han som hade kört på hunden - all heder till han som kontaktade polis på direkten - att flytta in den i kanten. En sund, mycket fin i mitt tycke ung schäfer hane som tyvärr fick sätta livet till. Känner så med ägarna som ska få motta detta besked och inser också vilken änglavakt jag haft med Vinna. Så idag så pussar jag lite extra på henne och sänder alla mina tankar till de ägare som förlorat sina kära hundar för trafiken...

Inga kommentarer: