lördag 10 oktober 2015

NY START PÅ MÅNGA OLIKA VIS!!!

Nu börjar snart en ny period för mig i livet då jag sagt Hej Då till mitt gamla jobb och på måndag så börjar jag mitt nya med allt vad det innebär. Kommer gå från att ha jobbat på dagen till att börja jobba på natten inne på ett helt nybyggt äldreboende.

På måndag börjar introduktionsveckan som kommer bli en tuff sådan då jag ska jobba 8-17 hela veckan vilket jag inte är van vid men det ska bli både spännande, nervöst och inspirerande att komma igång.

Förhoppningsvis så kommer min energi komma tillbaka och jag vill och behöver förändra många olika delar av min tillvaro och vad passar då bättre än att tjuvstarta genom att åka på SSRK:s samträning. Hade med mig alla mina tre tjejer Jaga, Knalla och Vinna och de fick alla olika upplägg.
Den som absolut imponerade på mig mest var lilla Jaga som skötte sina uppgifter så fint och var spontan och säker på allt vilt som introducerades för henne samtidigt som hon var lugn och fin emellan då hon inte fick jobba. Ett extra stort steg överkoms då hon efter lite stöttning tog modet att ge sig ut simmandes i vattnet. Hon fick lite stöttning på vägen ut av en boll och tog sif hela vägen ut till bollen och anden. Trodde ett tag hon skulle drunkna men effektiv som hon är skulle hon bara ha med sig "båda" in, lilla sötnöten.

Knalla fick träna sök och Vinna likaså, note to self är att de båda laddar på mycket av att sitta i bilen när andra hundar jobbar med mig och där måste jag vara nog att tänka på upplägget. Knala jobbade fint med näsan och sökte av på ett bra sätt. Vinna fick ett tufft sök där man inte kunde hitta något om man inte satte på näsan ordentligt - en nyttig erfarenhet för henne och jag måste säg att jag faktiskt tyckte hon blev rejält sliten av detta, BRA! Dock så är jag inte i form med förkylning och allt för att kunna hinna med Vinna i sitt tänk så tills jag kommer i form igen så kommer hon få vila i sin träning. Det krävs 200% av mig för att träna henne och just nu sa har jag inte det.

En plan är upplagd och nu håller vi oss till den så får vi se vart det slutar :-)


Inga kommentarer: