fredag 22 april 2016

IBLAND SÅ MÅSTE MAN SLITA FÖR ATT FAKTISKT SE HUR VÄL MAN KRIGAR!!!

Idag har jag och Knalla debuterat på C-Prov i Danmark. Jag tycker ju det är så härligt att vara på prov i Danmark och framför allt i öppenklassen då man har unga hundar för att man sätts inte riktigt i den passivitets situationen som man gör i Sverige. Döm av min förvåning när jag insåg att mans kulle gå in 3 hundar på en gång och gå igenom hela provet på linje :-O
 
Direkt efter kände jag mig ganska utmattad och det var en del skavanker som jag inte alls var nöjd med MEN nu i efterhand och framför allt när jag tittar på filmen och vilka avstånd det var på markeringar och vattenarbete så är jag GALET nöjd med Knalla som krigade på som bara hon kan.
 
Det här kommer bli svin bra!!! Nu ska vi bara jobba lite mer "lugn" så kommer vi tillbaka till höst och då banne mig så kommer det sitta som en smäck! Hon kan den här hunden och jag blir alldeles varm i hjärtat när man ser med vilken entusiasm och glädje - min tolkning av JÄVLIGT het hund - som hon tar sig an uppgifterna, mattes fina!
 

Inga kommentarer: