tisdag 26 april 2016

VI JOBBAR PÅ MER KLIPP!!!

Träningen går vidare med lilla Jaga. Det är snart dags för B-provs debut i Sverige och då vill jag att vi ska vara så redo som möjligt. När vi var och tränade med tjejgänget sist så kände jag att Jaga var lite tveksam i sina upptag. Hon tar precis allt och man behöver inte uppmuntra henne till det men det är precis som om hon måste fundera en sekund över "hur hon ska gripa" när hon väl gjort det så griper hon fint och levererar klockrent. MEN så vill jag inte ha det så nu har vi haft projekt snabba upptag.
 
Det är härligt när man ser en utveckling i sin träning och herregud vad mycket bättre de har blivit. Man förstår ju också här att ju mer man tränar - ja, jag säger verkligen detta ;-) - desto bättre blir det och ju tryggare hunden blir med sina uppgifter desto säkrare blir också det lyckade resultatet.
 
Nu känner jag att vi är på gång och nu blir det ett sista pass innan provet och sedan ska vi vila oss i form tills på lördag. Känns bra det här men jag vet ju också att allt kan hända när man står på B-provs start och hon är ung så vi får väl se. Men om inget konstigt händer så ska det nog gå bra :-)
 

Inga kommentarer: