tisdag 24 maj 2016

DAGS ATT HÖJA RIBBAN - HEJ VATTEN DIRIGERINGAR!

Det finns ett moment i jakt träningen som jag alltid drar mig lite extra för och det är de där förb... vatten dirigeringarna. Kanske gör jag just det för att jag och Vinna alltid har kämpat med dessa och haft otroligt svårt att få till det. MEN nu tänkte jag att för en gångs skull så ska jag lyckas så nu har jag och Knalla börjat på vårt nya projekt - vattendirigering. Vi började med att de fick se att jag lade/kastade ut en för att sedan lämna den och skicka från ett annat ställe. Till en början så ville Knalla gärna springa på land för att gå i där hon satt när jag kastade ut den, men NIX det köpte inte morsan! Jag valde till slut att skicka henne mer rakt ut i vattnet då själva riktningen var lite flack och uppmuntrade det felbeteende jag inte ville ha.

Man såg tydligt på henne att hon var lite osäker på vad det var hon skulle göra men som den lilla gobit hon är så krigade hon på som alltid och tar min stöttning när det går åt rätt håll och löser det faktiskt ganska så okej. Nu ska vi jobba vidare på detta och jag känner verkligen att det här kommer att bli toppen, lite mer tärning, mer erfarenhet så ska det nog bli debut i öppenklass till hösten!
 

Inga kommentarer: