onsdag 25 maj 2016

IBLAND SÅ BEHÖVER VI ALLA EN SLÄNG AV ÄNGLAVAKT!

Dagens skogspromenad slutade på ett himla tråkigt sätt. Knalla sprang som vanligt ut med vägen men helt plötsligt ser jag att hon slår upp med tassen mot ögat. Det syns tydligt att där sitter något men när jag ska försöka få väck det så bara kniper hon igen. När jag försöker se så kan jag inte lägre se något.
 
Jag ringer till Slöinge på väg till bilen och de säger att jag ska komma på direkten. Vi kör direkt dit och får ett fantastiskt bemötande. Det tar nog inte två minuter innan vi får komma in till veterinären och han bedövar ögat. Knalla öppnar upp då så de kan kolla men det visar sig att det sitter något långt ner i ögat under tredje ögonlocket. Rakt in på operation för att ordna till allt och det skulle sen visa sig att det sitter en bit av en pinne i ögat som de opererar ut. Enligt veterinären så ska detta inte ge några men för framtiden då hornhinnan var intakt och det fanns inga synliga skador på ögat - Tack gode gud för det!
 
Nu blir det ögonsalva i några dagar för att ögat inte ska bli torrt och skava och sedan så ska hon var OK igen inför vår norrlandsresa. Men gud vad sjukt jobbigt det är när ens fyrbenta vänner inte mår bra, gör verkligen ont i matte hjärtat!
 

Inga kommentarer: