tisdag 30 augusti 2016

DET GÄLLER ATT SORTERA RÄTT!!!

Vi fortsätter på vår hemläxa gällande stopp och lugn i tecken och signaler. Idag så körde vi med "duvor" som ju då inte varit en av våra favoritfåglar MEN som definitivt ska bli det :-)
Körde lite dirigeringar med olika svårigheter, dold och till kända platser med olika störningar.

Första dirigeringen så fick hon se när jag gick ut och lade en duva långt ut på en linje. Det hon inte såg var att jag även droppade en i ormbunkar på halva vägen drygt. Givetvis så tyckte liten att hon visste bättre MEN ändrade sig och köpte snabbt mitt tänk. 

Andra dirigeringen var den långa hon sett men då skulle hon ju över det gamla området. Det löste hon kanon fint. Jag valde att trycka på med ett extra UT, vet inte om jag hade behövt det men valde att säkra upp.

Tredje dirigeringen var en dold fast till en plats som hon tidigare varit på för några månader sedan. Kastade ut en störningsmarkering snett ut till vänster. Jag valde att sätta ut handen mot markeringen och säga nej - innan jag fokuserade om på dirigeringen. Jag tycker hon löser det hela fint.

Sista dirigeringen så använde jag samma linje men hade lagt ut en duva som hon hade sett på typ halva sträcken. När stoppet kom gick jag och kastade ut en snett till vänster som hon inte skulle ta, utan hon skulle gå bak ut. Blev ju en ganska lång väntan i stoppet som hon löser kanonfint, Yeeeah! Hon väljer faktiskt att sortera rätt och det känns verkligen som vi är på rätt väg nu när det gäller att sortera signaler och tecken, mattes lilla hjärta :-)

Inga kommentarer: