torsdag 25 augusti 2016

PÄLSVÅRD BLEV TILL SJUKVÅRD :-(

Dagen började med ännu en härlig morgonpromenad. Det är verkligen balsam för själen att vandra omkring i skogen tillsammans med hundarna och bara samla kraft. Har hittat en trevlig runda där man kan gå off-road utan att för den delen behöva krypa/åla omkring ;-) Här finns det broar och spångar att gå på när man behöver ta sig över vatten. :-)
Väl hemma så bestämde jag mig för att ha lite pälsvård och kloklippning på hundarna. Kände för några dagar sen att de, framförallt  Knalla hade några små tovor bakom öronen. 
Började med lilla Jaga och hon hade  ju ingenting, så där blev det bara kloklippning. Vinna var näst och hon hade inga tovor heller däremot så hade hon några små äckliga fästingar som bitit sig fast runt ena ögat - behöver jag säg att jag hatar fästingar!!!

Näst på tur och siste hund ut var Knalla. Började med kloklippning och började sedan att tunna ut pälsen bakom öronen och fick bort en liten tova som satt där. Nu är mitt hjärta trasigt då jag upptäckte ett hot-spot under där den lilla tovan suttit :-(

Jag har varit förskonad mot sådant här och har aldrig haft de problemen på mina hundar, de har ju mer eller mindre ingen päls så de torkar snabbt. Här känns det som att jag får ta på mig detta och det är väl det som känns så himla tråkigt och ledsamt. Knalla är som vanligt helt hjältemodig och kämpar på trots att jag fick hålla på och raka ganska så länge för att få det bra och man såg tydligt på henne att det gjorde ont MEN ändå så litar hon på mig och låter sig hanteras - fina Knalla! Nu blir det tratt när vi inte har koll, det ser fint ut trots omständigheterna och nu hoppas vi att det läker ut snabbt. Det gör ont i mattes hjärta att se någon av mina tjejer inte må toppen...


Inga kommentarer: