måndag 1 augusti 2016

IBLAND BEHÖVER MAN FAKTISKT BARA FÅ HÖRA SANNINGEN!

Idag så tog jag med tjejerna i bilen och styrde kosan mot Borås för lite träning med Wilma och hennes fina Poker. Man kan ju tycka att det kanske är lite korkat att köra 4 timmar bil för lite träning. MEN det kan jag lova att är det bra träning så är det så värt det. 

Fantastiska marker, så mycket kul man kunde göra. Jag körde Jaga först och hon gjorde väl ungefär precis så som hon gör. Hon är super gullig, full fart och vill göra rätt MEN de problemen vi fått bland annat i söket där hon bara stannar upp och tittar på mig kom också fram. Lite kul var det att se henne vad som hände när vi bara lät henne stå och så skickade Wilma ut Poker i söket samtidigt. Då blev det fart under tassarna kan jag säg och wips så var hon på väg hem med en apport, hmmm...
Vi körde lite olika områden med igångar och övergångar både på land och vatten. Vissa var riktigt svåra och vi fick dessutom möjligheten att ta tag i vår lilla "issue" om huruvida man springer landvägen hem eller simmar tillbaka :-)

Sedan var det dags för Knalla och här blev det en riktig "vakna upp" situation för mig. Ibland behövs det faktiskt människor som säger till en rakt ut hur det ser ut, Tack jag behövde verkligen höra det, både positiva och det negativa. Efter det så tittade vi lite på hur jag ska jobba med att få tillbaka det lugnet som jag tidigare haft och jag säger bara Herregud vilken skillnad det blev på bara 10 minuter. Nu måste min högst bristfälliga egenskap som heter tålamod plockas fram och sedan är det bara att jobba vidare. Jag ska definitivt göra allt jag kan för att ta kontroll över båten igen, är verkligen så pepp nu! Det är sådan här pass man behöver, där man inser att saker löser sig inte om man inte tar tag i det. Så nu ska vi jobba, jobba och jobba! Kan säg att Knalla var riktigt trött när vi kom hem, men det är ju jobbigt att behöva koppla på hjärnan ;-)


Inga kommentarer: