fredag 1 januari 2010

NYÅRSAFTON

Välkommen år 2010 säger vi med mycket god mat, mycket skratt och kanske alldeles lagom med dricka. Kvällen började vid fem tiden då vi lite hysteriskt (mest jag) skulle försöka laga och tajma en fyr rätters middag där allt behövde vara i ugnen - hmmm jag vet inte så taktiskt! Upp till detta skulle vi ju vara sociala, dricka lite alkohol och jag ensam luftförstörare röka då och då med. Bortsett från att köttet tyvärr fick stå och vänta på oss lite för länge så det var mer genomstekt än det skulle så var jag väldigt nöjd, mätt och belåten. Vi insåg att efter så mycket mat så måste det hända något då folket runt bordet började gäspa redan runt nio snåret. Då slängde vi fram Hannas och Lasses nya spel "Cranium" kan bara rekommendera det fy bövelen vad det var kul. Längesedan jag skrattat så mycket. Nyåret skålade vi in i varsin fin öl då vi inte orkade engagera oss i att springa och hämta bubblet. Kan bara upplysa er om att det går lika bra med öl!!! Gott Nytt År

MENYN
Entré - Vitlöksgratinerad Hummer
Förrät - Svamp/avokadefylld smördegsgrotta
Huvudrätt - Örtkryddad Fransyska med Potatisgratäng med västerbottenost och kantareller
Dessert - Mango/Passions lyx (kommer inte ihåg vad det hette)
Här kommer även lite höjdpunkter från spelet...
En modelerad Kaktus... (ska tilläggas att vi fick rätt)
Balansövning....( inte det lättaste fram mot småtimmarna)
Kast med liten lerklump...

Inga kommentarer: