söndag 13 februari 2011

DET BEHÖVS INTE ALLTID FINA POÄNG FÖR ATT MAN SKA VARA NÖJD...

Förutsättningarna för dagens tävling:

Tränat LK 2 i drygt 2 veckor
Zeke lever just nu ihop med en höglöpande tik
Älskar hästskit
Är lyckligaste hunden på jorden
Är 15 månader

Utifrån dessa förutsättningarna så presterade min lille skit över förväntan idag. Vissa mörka moln fanns dock - platsen - men man kan inte få allt. Idag vann hästskiten över mig och uppgiften som han skulle göra och han promenerade iväg på platsen i jakten på hästskit.

Förövrigt var det mest guldkorn.
En mycket överladdad hund hade jag med mig in på plan och hade jag bedömt farten lite bättre så hade betygen sett lite annorlunda ut. Det var lite svårt att samla ihop sig också efter nollan på platsen. - matte får träan på det -

Dagens absoluta guldkorn är rutan trots en 8 i betyg. Full fart ut och en matte som var lite slö med att säga stå resulterade i att när han svängde runt så hamnade framtassarna precis utanför rutan men det spelar ingen roll.

Nu vet vi vad vi måste träna mer på och det är bara att jobba vidare. Det finns där det syntes så väl idag, både viljan, skärpan och förmågan att prestera när det gäller. Idag blev det inget första pris för oss, marginalerna är små och med 60 poäng i nollor så var det inte så mycket att göra men vi kommer tillbaka och vi kan!

3 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Som du brukar säga "bit ihop, bryt ihop och kom igen"!

Camilla sa...

Tycker absolut att du kan vara nöjd ändå. Ni är jätteduktiga båda två och 1:an kommer nog nästa gång :)

Åsa sa...

Bra jobbat!