tisdag 8 februari 2011

UTVECKLING SOM HETER DUGA...

Måste än en gång säg att jag är så otroligt stolt över min lilla skit och hur han utvecklas. Efter dagens träningspass känner jag mig mycket nöjd - som alltid - och det går verkligen framåt.

Började med att sätta upp min nya Jami ruta. Gjorde ett skick med boll i rutan gick ju givetvis kanon - hade inte förväntat mig något annat- Skickade sedan från ett annat håll - utan boll i rutan - och det gick också kanon. Fortsatte skicka från alla håll och det gick strålande. Är dock lite misstänksam mot det här med banden på rutorna. Man ser så tydligt att Zeke letar sig över banden ibland medans jag vill ju att han även ska uppmärksamma de fyra konerna. Ja ja man kan inte få allt och detta får vi jobba vidare med helt enkelt.

Gick över till hoppet där vi tränat uthopp och det fungerar kanon däremot har vi också här stött på problem att han inte hoppar ordentligt på tillbaka vägen utan slår då gärna i hindret lite lätt. Ska ta upp detta till diskussion imorgon i lotushallen - förslag mottages gärna -

Inkallning med ställande fungerar fint. Testade idag att kalla in han från ställande och herregud vilket dåligt tempo. Det här får vi nog fila lite på iallafall. - finns alltid något att träna på -

Dagens GULDKORN är fjärren. Körde först ett sitt med belöning för att fortsätta att uppmuntra detta. Efter det så körde jag sitt/ligg med återgång. När jag kom tillbaka och ställt upp så sa jag LIGG. Han var på väg upp men kom på sig själv och tryckte sig i backen. Så **a grym!
Jackpot belöning och där avslutades dagens träningspass.

1 kommentar:

Sandra, Thyra o Lhine sa...

Du kan ju variera, med och utan band : )