måndag 14 februari 2011

KLURAT MEST HELA DAGEN...

Att man kan fundera så mycket på en och samma sak måste ändå var unikt när det gäller hundträning. Man går och tänker på detaljer, vad hände?!? varför blev det så?!? hur ska man lösa det?!? och detta kan man göra hela dagarna - eller i alla fall jag kan - fram och tillbaka. Idag har varit en sådan dag för mig när platsträningen malt bak i huvudet mest hela tiden. Vad gick fel? är han inte trygg i platsen?!? - jo det tycker jag - eller blev det helt enkelt bara hjärnsläpp? Kanske har jag inte riktigt förklarat för han vad det innebär med att ligga plats i alla lägen?!? Man kan älta detta fram och tillbaka hur mycket som helst utan att få ett svar. Det jag funderar på är om det var omständigheterna i kombination med orutin som gjorde det - känns så - och funderar mest på hur vi tar oss härifrån och framåt.

Ska jag backa tillbaka i platsträningen? eller ska jag lita på han som jag alltid gjort och fortsätta min träning där vi är? Satsar nog på det sistnämnda och skapa rutin på detta.
Vad säger Lilla My, En gång är ingen gång, två gånger då har du ett problem...

1 kommentar:

Hanna aka Lilla My sa...

Han kommer ligga. En gång är ingen gång.