torsdag 17 februari 2011

EFTER TANKE

Var så nöjd igår med träningen MEN ibland behövs lite efter tanke och idag är jag inte alls lika nöjd. Givetvis fungerar vissa bitar kanon men rutan har blivit ett osäkert moment igen då jag har fokuserat på fel sak och inte varit uppmärksam.

Har ju haft problem att få stopp på han och det har vi ju lagt ganska så mycket fokus på den sista tiden och då har jag helt missat att han söker kon igen. - FAN! - Nu blir det till att försöka fixa till detta igen. Ska börja med att dra han igenom rutan då jag inte vill behöva lägga in targeten igen. Fungerar inte det så får jag tänka om. Detta är också anledningen till att jag fick 2 tassar utanför rutan på tävlingen.

Lustigt också att när man står där upplever man det på ett sätt men när jag kollade igenom fotona - grym kamera - så ser man så tydligt när han ändrar fokus till kon vilket ju resulterar i detta fallet till att han faktiskt inte är i rutan - vilket jag trodde igår - och det är ju inte konstigt att han gör fel när jag belönar helt fel saker - SUCK! - Ja ja tur att man upptäcker det i alla fall...

2 kommentarer:

Susanne P sa...

Det är alltid bra med att se olika moment från en annan synvinkel.
Hur många gånger tror man att man gör rätt men det är sååååå fel!?
Härligt med videon där ni tränar!
Kram

Lena sa...

Jag har "band" som jag köpt som är färdiga att lägga ut! Har du sådana??? Svårt att se om där är någon på bilden! Gav 200 kr för det o de är himla bra, rätt mått, bara att lägga ut o sätta upp konerna :)). DÅ ser man verkligen OM de är innanför! Dessutom är där ju något på tävling!
Fin film från träningen! Bra attityd tycker jag han har!