söndag 1 september 2013

OJ VAD TIDEN GÅR!

Såg nu att jag har visst inte skrivit något här sedan i onsdags, kan inte minnas när det hände senast men tiden har helt enkelt inte räckt till. Nu har vi avslutat ännu en helg och vad passar väl bättre än att avsluta den med lite härligt jakt träning :-D

Idag så kom Ann-Christin hit med Safir igen för lite gemensam träning och jag måste säg att vilka framsteg de gör. Safir var mycket mer avslappnad denna gången och arbetade på fint med sina uppgifter. Lilla råttan gjorde mig nästan tårögd vid ett par tillfällen när hon är så där himla underbar och bara "gör"

Det är svårt när man ser henne på träning att förstå hur vi inte lyckas få den där nedrans 1:an då hon går från klarhet till klarhet hela tiden och sköter sig fint. Nåja det är ju inget att hänga läpp för bara att ta nya tag och kämpa vidare.

Idag stod det dirigeringar/stoppsignal och svåra markeringar på programmet och jag är mer än nöjd när jag nu sitter om sammanfattar och går igenom dagen. Idag så fick de gå över ett djupt dike igen, helt ny mark för Vinna och nu fixade hon det toppen - hade lite tjorvigt sist i Kvibille - och utan några som helst tvivel. markerade också fint på andra sidan och kom raka vägen hem i full fart. Sedan flyttade vi oss en bit och de fick gå på linjer. Här är jag så otroligt nöjd med henne där hon utan tvekan tar sig ut och över på andra sidan och tar mina signaler :-D

Veckan som kommer är full av jaktträning och framför allt ser vi fram emot en helg i Norge igen och vår första samträning på tisdag. Varför ligga på latsidan?!? ;-)

Inga kommentarer: