söndag 17 november 2013

DAX ATT DAMMA AV OSS...

Då vi lite hipp som happ slängde iväg en anmälan till årets sista apelltävling och kom med så kände jag att det var nog dags att damma av lilla råttan. Vi har ju inte gått på en lydnadsplan sedan i somras och inte spårat sedan i mars så det kändes som att det var läge nu.

Hon är ju bara så härlig att ha att göra med och när jag släppte på henne på spåret så var det ju som att hon inte hade gjort annat. Det går fortfarande lite fort ibland och jag måste tänka mig mycket för hur jag släpper iväg henne och tar emot pinnarna. Men om jag bara skärper till mig så känns det mycket hoppfullt.

Problemet med att hon gått över pinnar kändes som bortblåst idag och hon jobbade fint med näsan hela tiden. Sista vinkeln jobbar hon ju bara så fint om än lite hastigt men hon löser det och tänker rätt.
Nu ska vi bara damma av lydnaden lite också så tror jag nog att det luktar uppflytt :-D

Inga kommentarer: