onsdag 13 november 2013

KÄND PLATS, DOLDA UTLÄGG!

Idag gjorde jag lite annorlunda på vår så kallade tärningspromenad. Jag kände att det var dags att höja ribban lite och kolla av hur vi ligger till. Så idag fick lilla råttan sitta kvar i bilen medans jag gick ut i hagen där vi var och tränade för drygt två veckor sedan. Lade ut dirigeringar på samma ställen med tanken om känd plats med dolt utlägg.

Tillbaka till bilen för att gå en promenad i skogen och jag kan säg att hon har ganska höga förväntningar på dessa promenaderna nu så det var perfekt att träna fotgående ;-)
Störning fick vi också rejält då två rådjur envisades med att promenera runt på ena sidan av oss, kan säg att liten råtta var vääääldigt sugen på att springa och snacka lite med de men höll sig faktiskt hos mig. :-D

Tillbaka till hagen och jag är otroligt nöjd med hennes arbete idag. Hon missade inte en enda linje! Vid något tillfälle så tyckte hon att hon kunde själv men det fick jag ju snabbt övertygat henne om att det är mer fördelaktigt att lyssna på mig. Hon tog även höger/ut vilket jag är sjukt nöjd med :-D Ska jag hitta något negativt så kan jag ibland tycka att hon inte riktigt håller sig i mina korridorer men det har jag ju fått förklarat för mig av flera att jag har alldeles för snäva korridorer :-/

Men i det stora hela är jag supernöjd och det känns som vi är en god bit på väg :-D


Inga kommentarer: