söndag 1 december 2013

DET BLEV FÖR MYCKET OM...

Idag var inte oddsen på vår sida alls. Det var dags för apell start för mig och Vinna och med minimal träning - 1 spår och 1 lydnadspass - så var jag säker på att vi skulle inte ha med oss några poäng från varken budföring eller framförgåendet - som vi avstod helt - vilket också skulle visa sig vara rätt.

Att jag som alltid drar nummer ett och verkligen ville ut på spåren skulle dra sista startnumret 12 och börja med plats och budföring visade sig också snabbt inte vara till vår fördel. Lilla råttan hade myror i brallan och första delen av platsläggningen var högst orolig - nos och mycket tippande på skinkan - för att avslutas på ett strålande sätt lugnt och fint med hakan i backen. Detta konststycke kostade oss dock dyra 1,5 poäng på en koefficient 5 :-(

Väl ute vid spåren så blåste det halv storm. Var mycket orolig över hur vi skulle lösa detta med så lite spårträning men lilla råttan visade återigen att hon vet bäst. Jag envisades dock med att försöka förklara för henne vart spåret låg vilket gång på gång visade sig vara fel - SUCK! Att man aldrig lär sig... Som tur är så har jag en fantastisk spårhund i linan som krigar på trots att jag försökte styra henne både hit och dit. Alla pinnar in - inte tack vare mig - och på grund av mig så tappade vi även 1,5 poäng på spåret :-(

Vi gick ut som sita hund i lydnaden och en trött liten råtta kämpade på så gott hon kunde. Många om finns det och jag kan väl helt ärligt säg att jag var inte helt nöjd med henne när jag skulle ta apportbocken och märker att hunden hänger kvar iden :-/ Men glad hund som var något splittrad resulterade i en okej lydnad men med en linförighet som var katastrof och kostade oss många poäng så även apporteringen.

Slutresultatet då? Vi missade uppflytten med 1,75 poäng vilket känns otroligt surt just nu. Det var så  många om idag så jag nästan kan gråta över det men tyvärr så hjälper ju inte det. Nu får vi återigen med oss ett godkänt resultat hem och målet för brukset gick upp i rök. Vi tar nya tag inför mars nästa år och f*n då ska vi sätta det. Ska till och med träna innan då och även satsa på framförgåendet ;-) Vi kommer igen...

Inga kommentarer: