onsdag 22 januari 2014

DET ÄR TUR MAN HAR MYCKET ATT GÖRA...

...för annars hade dagarna verkligen sniglat sig fram. Nu börjar det i alla fall närma sig progesteron prov för lilla råttan och jag hoppas att vi får positiva besked för sedan bär det av på en ny resa för mig och råttan. Det är länge sedan jag har längtat efter något så mycket som jag gör nu och det känns som en evighet innan vi når de olika milstolparna på vägen mot en valplåda med små Vinna + Whip valpar. MEN den som väntar på något gott väntar tydligen aldrig för länge :-P

Under tiden så fortgår livet här hemma. Mycket jobb, många snoddar som ska göras och skickas iväg. Har kommit lite efter när det gäller snoddarna sedan julen men jag jobbar så fort jag kan. Samtidigt så håller jag på att hjälpa Jonna och Våga med sin träning inför de kommande lydnads starterna de ska göra.

Det blir två helt nya miljöer för detta goa ekipage och vi väljer att se dessa två tävlingar som erfarenheter och skulle det gå vägen så är det bara en bonus. Den första tävlingen blir ridhus premiär och sedan ska hon debutera inomhus i Halmstad Hundarena. Jonna är spänd på att få använda sina nya kläder hon fick i julklapp och Våga känns taggad. Lite för taggad i ridhuset kanske men jag tror att det löser sig när det är skarpt läge. Vi har även börjat träna lite lydnadsklass två moment och det tar sig. Sakta sakta går vi framåt och siktet är inställt på start någon gång till våren beroende på hur allt fortlöper. Så mycket spännande är på gång!

Men först blir det kudden, God Natt!

Inga kommentarer: