måndag 13 januari 2014

RIDHUS PREMIÄR!

Idag fick jag och lilla råttan möjlighet att hänga på Maria och hennes Lakrits för lite ridhusträning - Tack för det! - som också blev vinterns premiär. Måste säg att jag tyckte lilla råttan skötte sig kanon för att vara första gången på mycket länge. När det plötsligt dök upp störning i form av två hästar så kan jag lova att matte fick puls MEN återigen så visade Vinna på att jag inte behöver oroa mig utan klarade av att hålla fokus på uppgiften bra.

Passade på att testa en liten kedja idag där fokus låg på att få in inkallningen - som vi tränat om helt - på slutet för att se om hon är lika lyhörd i en kedja. Visst har vi tappat lite tempo på första sträckan för att hon tänker stå MEN hellre det än som innan när hon sprang i ren dårfart. Nu gäller det ju bara att varva raka inkallningar med riktiga för att hon hela tiden ska vara öppensinnad och på alerten.

Finns massor med småsaker att pilla på men jag tycker ändå hon gör ett okej ställande med tanke på hur det såg ut bara för några dagar sedan, fina lilla råttan :-D

Inga kommentarer: