måndag 27 januari 2014

MYCKET KUL PÅ GÅNG

Kanske 2014 ändå ska bli mitt år fastän det inte precis började speciellt bra.
I december tog jag mig in till vårt väglednings centrum här i Halmstad för att söka en utbildning "Arbete med hund" som ska gå i Örkelljunga kommun. Detta är en utbildning som ger bred kompetens när det gäller att arbeta med hund vilket jag tyckte hade varit toppenkul. Jag har ju en dröm om att kunna kombinera mitt arbete som undersköterska med mina hundar då forskning visat på att hundar har en mycket positiv inverkan på t.ex. dementa.

Väl inne på VLC så blev jag ganska snabbt nerplockad på jorden då de sa att det var mycket liten sannolikhet att kommunen skulle gå med på att betala utbildningen - det måste de eftersom det är i en annan kommun - och jag skulle inte hoppas för mycket.

Nu kom beskedet! Kommunen måste ju ändå ha tyckt att mina argument höll för varför jag skulle få gå den då nu BEVILJAT att betala. Nu ska vi bara hålla tummarna för att skolan också tycker att jag är värd en plats.

Så håll tummarna, kanske är jag tillbaka i skolbänken i år :-D

Inga kommentarer: