torsdag 6 november 2014

TRÅKIGA BESKED, MEN SAMTIDIGT SKÖNT!

Visst är det alltid tråkigt att få besked om att man inte mår väl. Dock kan jag ju känna att det vet man ju redan oftast annars hade man ju inte sökt läkarvård.

Jag har under flera års tid kämpat med värk i framför allt fingrar och knät men inte fått några besked eller hjälp utav min husläkare. Höst/Vinter är alltid en tuffare tid då mina leder reagerar negativt på kyla. Den senaste tiden har jag fått starka smärtor i tårna så nu vände jag mig in till movement i Halmstad i stället.

En mycket sympatisk läkare gav mig klara besked på direkten. Jag har ledreumatism där det bildas inflammation i ledkapseln på vissa ställen bland annat i tålederna. Fick idag kortisonsprutor i stortårna då det är de som är värst. Knäna ska få special behandling och få genomgå en MR röntgen.

Det som var tråkigt var att fingrarna går det i daxläget inte att göra något åt. Jag har dessutom över rörliga leder vilket han förklarade var svaret på varför fingrarna låser sig. Detta kunde också vara anledningen till smärtan i höften och ryggen.

Trots allt så känns det ändå skönt att veta. Nu är det så här och det är i get jag bara inbillat mig.

Inga kommentarer: