tisdag 22 september 2015

NÄR MAN LANDAT...

Då har man landat efter en fantastisk helg med kennel läger. När det är dags att börja reflektera över helgen är det en mängd tankar som poppar upp både om vad som var bra och vad som kan bli bättre. Någon gång måste ju vara den första så nu tar vi med oss allt och tar sikte mot nästa år, nej skämt å sido... nu kommer vi bara vara ett tag :-)
 
 
När det gäller mig och Knalla och Kennel Mästerskapet så valde jag att ta det som en träning då vi verkligen behöver träna i skarpt läge. Knalla är stekhet och tryckte på bra i fotgåendet och jag valde att pointera för henne att det är inte okej, kostar många poäng men tänker att det har man med sig längre fram.
 
Det som var mest talande och som jag känner är prio ett att tag i är hennes reaktion vid skott och markering. Denna lilla tös som alltid suttit som lugnet själv har numera börjat att apa efter sin mor. Vid varje skott så lättade hon från marken :-/ Stora skillnaden är dock att hon fortfarande är väldigt lyhörd på vad jag vill och det går att kommunicera med henne på ett bra sätt, dock är detta ett beteende som jag inte vill ha. Nu kommer vi backa tillbaka och ta tag i detta för att återfå vårt lugn som vi haft vid sidan. Här ska det skjutas och kastas och vända förväntningarna, vi ska fortsätta ha den kontroll vi har men med ännu bättre fokus!
 
EN TALANDE BILD FRÅN HELGEN, LILLA LOPPAN "ALLTID" REDO!

Inga kommentarer: