måndag 21 september 2015

WOW - VILKEN HELG!!!

Då har vi landat lite efter årets och mitt första kennel läger. Kan inte med ord beskriva hur glad och nöjd jag är med helgen och alla som deltog. Jag är otroligt glad och känner mig priviligierad över att ha så fina valpköpare som ställer upp och kommer på våra aktiviteter som vi ordnar. Alla utom 4 stycken deltog på årets läger och det är härligt att se hur trevligt alla har med varandra och vilken lättsam och god stämning det är.

Det började på fredagen att alla anlände och är sjukt imponerad över att alla faktiskt hittade dit ;-) Har själv kört vilse då jag skulle ut till Bonnalt för första gången. Det blev en trevlig middag på kvällen där vi gick igenom lite inför helgen och alla fick berätta lite om sig själva, sina hundar och vad de hade för förväntningar på helgen. Efter lite mer mingel så tog vi en relativt tidig kväll och laddade batterierna inför morgondagen.
 
Lördagen började i lugnt tempo med en lång frukost där man kunde känna förväntan ligga i luften. Alla var taggade och på G inför en hel dag med träning. Vi delade upp alla i två grupper, nybörjare och de som kommit lite längre. Vi började dagen tillsammans med mingelövning och lite lydnad/stadge övningar och jag måste säg att de ALLA skötte sig toppen fint. Efter det delade vi på oss och gjorde lite olika övningar, på lördagen var jag själv med och körde Knalla så det var bara en liten del jag såg utav de i nybörjar gruppen då vi var på olika ställen. 


Vädergudarna höll sig återigen på mina sida och trots att det regnade lite på morgonen så höll sig regnet borta under dagarna. Vi bröt vid 12 för lite lunch och sedan så fortsatte träningen under dagen.
På kvällen blev det samkväm och grill middag. Så mycket jag skrattat och som jag njutit utav att ha alla mina valpköpare här och deras hundar. Många härliga diskussioner och en massa roliga historier och upplevelser man delat med sig av. Vi hade även en frågesport som handlade om kenneln, våra hundar och mina tankar och värderingar. Är imponerad över hur mycket de alla kunde och vi säger GRATTIS till Lars Kjellgard som dominerade med 24,5 poäng. Poängen från denna frågesport omvandlades till WT-poäng som man fick med sig till dagen efter då Kennel Mästerskapet skulle gå av stapeln.


Givetvis var vi ju också tvungna att ta den obligatoriska gruppbilden, här har ni Vinna med 10 av sina valpar. Från vänster:
Santos, Skoja, Abbe, Knalla, Vinna, Jaga, Bison, Tango, Jilla, Fight och Tassa


Söndagen så var det äntligen dags för det stora Kennel Mästerskap mycket laddat var det och tävlings människorna kom verkligen fram under dagen. Det var riktigt kul att se alla och de skötte sig superfint. Några som man har följt under ett tag har gjort riktigt stora framsteg och det var jätte kul att se. Det var också kul att se alla de små som krigade på mycket bra trots sin ringa ålder, bra fokus även om de var trötta efter helgen. Jag är mycket stolt uppfödare idag om än lite trött MEN stolt. Känner att det är kul att alla engagerar sig så mycket som de gör och förvaltar sina hundar på ett så fint sätt.

Jag vill säga ett stort TACK till alla mina valpköpare för att ni kom och jag hoppas verkligen att ni fått med er en hel del goda erfarenheter med er hem och att vi ses igen på nästa års kennel läger. Ett extra TACK till Ulf och Carina som ville vara med och ta hand om oss alla i träningen :-)

RESULTAT AQUA SEER'S KENNEL MÄSTERSKAP 2015
1:a Aqua Seer's First Fighter "Abbe" - Lena Jarland
2:a Aqua Seer's First Joy "Skoja" - Lars Kjellgard
3:a Aqua Seer's Will To Win "Jilla" - Mats Jarl
4:a Aqua Seer's First Wish "Tassa" - Anna Andersson
5:a Aqua Seer's First Star "Knalla" - Matilda Borvén
6:a Aqua Seer's Love To Win "Jaga" - Jonna Borvén
7:a Aqua Seer's Live To Win "Tango" - Anna Wernersson
8:a Aqua Seer's Fight To Win "Fight" - Tina Jonsson
9:a Aqua Seer's Born To Win "Bison" - Andrea Axelsson
 
 Årets Prispall :-)
Årets KENNEL MÄSTARE "Abbe" Aqua Seer's First Fighter och Lena
Stort GRATTIS till er :-)

Inga kommentarer: