tisdag 10 november 2015

ATT JAG ALDRIG KOPPLAR AV?!?

Ja det kan man fråga sig... Varför kan inte jag koppla av så att jag kan koppla av det där förbannade kopplet på min hund?!? Idag har jag och Knalla varit på jakt igen och precis som förra gången, trots att jag hade bestämt mig för att koppla av och ha henne utan koppel så valde jag på förmiddagen att göra tvärt emot - SUCK!
 
Kopplet är för många en livlina kanske så även för mig men det blir endast en kanal mellan oss som bara skapar oenigheter. Så fort jag idag slappnade av och kopplade loss henne så blev allt som vanligt trots att vi stod och apporterade vid vatten och att det trillade änder både här och där. Varför kan jag aldrig lära mig???
 
Nåja vi får väl se om det blir några fler jakter för oss och kanske jag efter att ha blivit överbevisad tillräckligt många gånger kan komma att lita på min hund och vad hon kan för när jag gör det så är hon fantastisk, fina lilla Knalla! Summeringen av dagens jakt - Duktig hund / Kass förare...

Inga kommentarer: