onsdag 4 november 2015

VILKEN HÄRLIG DAG!

Dagen började med att "gå tur" i skogen med alla hundarna. Härligt att få strosa runt i två timmar och se hur alla hundarna far runt och sträcker på benen. Det är fantastiskt kul att se så många hundar som bara finner sig i situationen och ingen är brydd över någon annan. Det är något som jag verkligen gilla med golden att det är väldigt sällan som det blir gruff, i alla fall inte med våra.
Vi passade givetvis att ta en gruppbild ner vid vattnet, tyvärr så ville inte solen samarbeta för att få bra ljus MEN de är i alla fall väldigt fina och än lite "skuggade"
Det blev också en hel del träning på inkallning och stadga på rundan då det kom en hel del traktorer och lastbilar som skulle fram på vägarna. Vi mötte också ett lite äldre par som ju självklart skulle prata med hundarna om hur fina de var, kul att se att även de små klarar av att sköta sig i dessa lägen.
Klockrena inkallningar på alla mina tre och bra stadga när det behövdes, känns gott att veta!
Efter promenaden var det så dags för träningen. Är så otroligt stolt över mina tjejer som skötet sig riktigt bra. Vi fick även testa en "ny övning" som gick ut på att de skulle "jaga" utan kommando utan bara på eget bevåg. Det var mycket svårt tyckte mina då de inte förstod riktigt vad de skulle göra utan vill ha lite hjälp av mig. Detta är ju i denna övningen inte det beteendet man vill ha MEN med tanke hur jag fått slita med Vinna för att inte hon ska jaga på eget bevåg så är jag mycket nöjd med att de frågade mig om vad de skulle göra, då har jag lyckats med något!
Efter många timmars träning med både aktivitet och passivitet så var vi alla helt slut. Det var inga problem att somna gott på kvällen och så gjorde även hundarna :-) 


Inga kommentarer: