lördag 14 november 2015

MAMSEN HAR GÅTT KURS...

Då har vi återigen fått förmånen att gå en heldags kurs för härliga Huntingfudge. Idag var inriktningen Öppen/Elit. Tänkte först att jag skulle gå med Knalla och började med henne men kände snabbt att det var ganska så tuff belastning på henne och jag valde därför att byta hund - Vuxenpoäng till mig :-)
 
Vinna fick komma ut och köra sitt första riktiga träningspass på ett tag och trots vissa "skönhets fel" så är jag ändå nöjd med det hon gör med tanke på hur lite träning hon fått. När det gäller henne så hänger allt på mig när det gäller jakt biten, träning och lugn bör vara vårt motto och det är inte precis alltid jag lever upp till det. Ska ta mig en riktig funderare då jag börjat bli lite små sugen även på att köra lydnad och då känns det som att det är hon jag vill göra det med, framtiden får utvisa hur det blir...
 
Nu blir det grillkväll med god dricka, trevligt sällskap och en massa hundtjöt innan vi tar natten och laddar om inför morgondagens MH
 



Inga kommentarer: