onsdag 13 april 2016

STOLT UPPFÖDARE ÄR MAN!

Idag så var det åter dags för vilt träning och jag och Lena begav oss hem till Lasse för att även få till lite vatten träning. Han där uppe hörde nog att vi önskade vatten och missförstod nog då han började släppa onödigt mycket vatten från ovan. MEN när träningen är så bra och hundarna sköter sig fint så glömmer man snabbt bort att det regnar.
 
Känner mig verkligen stolt som uppfödare när jag ser vilken utveckling alla gör med sina hundar och både Skoja och Abbe skötte sig kanonfint idag. De fick testa på att söka tillsammans ute i söket och det var så härligt att se hur fokuserade på uppgiften de var och så lite som de brydde sig om varandra, hör arbetsmoral här.
 
Lilla Jaga, Knalla och jag skötte oss också betydligt bättre idag än sist och kanske då framför allt jag ;-) Lena fick påminna mig på slutet när jag häll på att falla tillbaka i min mönster men jag hade nog kommit på det själv ändå. Tack igen för trevlig träning idag trots regn :-)
 

Inga kommentarer: