söndag 28 augusti 2016

KURSDAG FÖR MIRIAM!

Då har vi avslutat första kursdagen utav fyra under hösten för duktiga Miriam. Det är så kul att så många av mina valpköpare och valpar vill komma och lära sig mer om jakten och utvecklas inom den. Är så himla imponerad av de alla och framför allt småttingarna som sitter tyst och lugnt och väntar på att få jobba. Här handlar det ju mest om grundträning, lugn och ro runt fötterna vilket ju dessutom är en typ av träning som kräver ganska så mycket utav de små i form av tålamod och koncentration.

På eftermiddagen så körde vi de lite större hundarna och jag var med tillsammans med Jaga då ju Knalla fortfarande har sitt fukteksem - stackaren. Vi började med lite områden som Miriam kastade ut tillsammans med sin apportkastare. Hon sköt enbart med den men för lilla Jaga så räcker det att hon ser den. Det här är något som jag från början inte tänkte lägga så stor vikt vid men då det blir på bekostnad av arbetet så är det nu en fight som vi kommer bli tvungna att ta. Så fort apportkastaren kommer fram så stänger hon kontoret och det är otroligt svårt att nå fram till henne. Hon tar linjerna lika fint som annars MEN stopp signalen har hon aldrig hört. 

Nu har vi bestämt oss för att ta kontroll över denna situationen och för att göra det så måste jag börja våga att skjuta med den, så egentligen så ligger jobbet mest på mig - som vanligt ;-)

Nu ser vi fram emot kommande kennel läger och en fortsatt höst med Miriam och nästa gång, jag säger bara.... Nästa gång ;-)

ABBE

JAGA

KRIGA

TIA

VILDE

WILL

Inga kommentarer: