söndag 14 augusti 2016

MAN SKULLE KUNNA KOMMA MED TUSEN URSÄKTER...

... Men ibland så är det ingen mening med det utan kanske bättre att bara försöka analysera, göra om och göra bättre. 

Danmarks resan blev väl inte alls vad jag hade tänkt mig. Allt kändes så bra med båda tjejerna och det finns väl egentligen inget annat att säga än att det blev platt fall. 

Bara att konstatera att jag måste träna mer med blött/halvslitet vilt då de blir osäkra och inte helt övertygade om att det är rätt. Det som jag också lärt mig är att jag ska inte starta de på samma dag, det är stressande och blir inget flyt i något - Då vet vi det!
För övrigt så får vi se om det blir några fler starter under året, ska analysera vart vi står först.

På Plus Kontot är:
  • Knalla gick finaste fotgåendet på länge med härlig attityd.
  • Knalla var tyst och fin vid sidan, det jobb vi gjort fungerar
  • Jaga gjorde en toppenfin land dirigering
  • Jaga klarade av att fortsätta söket trots att hon skadade sig


Det som helt klart hamnar på minuslistan är att Jaga skadade sig i söket. Hon sträckte nog två tår och var faktiskt ganska så påverkad där ett tag men repade sig snabbt min lilla krigare. Sedan kan man väl med facit i hand undra hur påverkad hon var dock inte fysiskt utan mentalt men det kommer vi ju aldrig få reda på heller. Det som jag tar med mig är vilka härliga hundar jag har, att träning ger färdighet och att det är bara att göra en plan, en bättre plan och fullfölja den hur den nu än blir. Är oavsett nöjd med tjejerna och de är en fröjd att ha med sig när man är borta OCH det var en väldigt trevlig helg med goda vänner. :-)

Inga kommentarer: