måndag 22 augusti 2016

VEM VET - JAG KANSKE HAR BLIVIT SMITTAD ;-)

Efter gårdagens lydnadstävling där jag igen måste berömma mina härliga valpköpare som förde sina hundar så fint - jag vet börjar bli tjatig nu - så är det nog första gången på väldigt länge som det sög till lite i lydnadstarmen. Jag är ju dock inte en så tålmodig person och siktar inte heller på att ta mig till SM men en Lydnadsklass 1 och 2 kanske hade varit lite käckt, mest för skojs skull.

Satt idag och funderade på detta ytterligare och tänkte att det kanske kan vara ett kul komplement till Knalla då vår jakt träning just nu mer eller mindre enbart handlar om ordning och reda och ingen apportering. Jag har ju också redan bestämt mig att det blir ingen mer start i Öppenklass för henne i år utan vi kommer träna på och sikta på att starta som till nästa vår/KM. Knalla är ju inte heller så gammal så hon behöver landa lite och just nu går det så himla bra för oss och då ska jag, tro det eller ej hålla mig till planen. JAPP! Vuxen poäng på det.

Vi gick ut och testade av lite hur illa det var och hur mycket träning och tid det skulle behövas. Visst det är långt ifrån perfekt och för många säkert riktigt dåligt MEN hon är ju heller aldrig lydnads tränad så jag tycker nog hon skötte sig över förväntan. Insåg väl ganska snabbt att störningar och avslut är det som vi kommer behöva lägga tid på i så fall, men det borde inte vara omöjligt.

Jag har inte bestämt mig ännu, ibland så försvinner lydnads suget lika snabbt som det kom. Men finns det kvar i några dagar till så vem vet...

Inga kommentarer: