tisdag 6 september 2016

AQUA SEER'S KENNEL LÄGER 2016


Då har vi äntligen landat efter årets kennel läger. vilken helg vi hade! Jag är så otroligt tacksam för att så många av mina fantastiska valpköpare ville komma och dela  helgen med oss. Man förstår ju hur kul det är när vi redan nu börjat planera för nästa års läger ;-)

Vi började på fredagen med lite lugnt samkväm. Det är härligt att se att alla verkligen kan prata med alla. En riktigt härlig början på helgen blev det med lite grillat och potatisgratäng. Givetvis så fick Andrea sin choklad pudding och tur var väl det, annars kanske vi inte hade fått några potatis på lördagen ;-)

På lördagen stod det träning på programmet och vi delade upp alla hundarna i två grupper. En nybörjar/valp grupp och en för de som kommit lite längre. Det verkade som att alla var nöjda med instruktörerna och kände att det varit givande vilket så klar tär extra kul. Dessutom kändes de flesta bra pepp inför söndagens Kennel Mästerskap :-)





På kvällen så åt vi kött, fantastiska klyftpotatis som gick åt som smör i solsken och kantarellsås gjord på egen plockade kantareller. En del dricka blev det och mycket tjöt, torts detta blev det en relativt tidig kväll då alla skulle ladda inför morgondagen.
På söndagen var det så dags för Kennel Mästerskapet och det var så kul att se alla. Vi hade tre klasser i år: "Baby klass", "Nybörjarklass" och *Öppenklass". Är stolt över alla och deras insatser även om det inte för alla - läs mig bland annat - gick hela vägen. Jag säger bara som Andrea sa: "Nästa år, jag säger bara näsa år"
För er som är nyfikna på hur det gick kan ni gå in och läsa på hemsidan www.aquaseers.se under fliken Kennel Läger.
Stort TACK till alla för att ni kom och jag hoppas vi ses på nästa års läger :-)






Inga kommentarer: