onsdag 16 september 2009

AVSLUTNING HANDLERKURS OCH LYDNADSTRÄNING...

Idag har det då varit avslutning på vår handlerkurs men låt, mig börja i rätt ände. Vi började dagen med att träna lite lydnad. platsläggning där jag testade Maya genom att gömma mig bakom planket, måste säg att platsen känns väldigt trygg. Lite nosande precis i början men sedan ligger hon fint och var inte speciellt bekymrad av att matte försvann. *S* Sedan var det då dags för vår bästa gren - NOT! Linförighet. Jag sa till den trevliga tävlingsledare för dagen Hanna att om hon inte är med så bryter vi och kör kontakt. Menv art har min hund tagit vägen?!? Hon gick skitbra idag, jag är supernöjd och stolt och hoppas bara detta kan sitta i tills på söndag. läggandet och ställandet fungerar bra inte så mycket att orda om och sedna har vi ju inkallningen. Att denna stora kossa kan få upp så mycket fart på så kort tid är rätt fantastiskt, tyvärr så leder detta också till att bromsträckan blir därefter. Ska försöka att få ner farten lite så det blir mer kontrollerat till tävlingen. Apporetering tränade vi också på att hon inte får tjuva och det gick fint, hoppet sitter och i det hela är jag supernöjd. Vi är redo nu, det är vår tur att lyckas!
Handlerkursen gick bra vi fick mycket beröm för att vi utvecklats har dock fortfarande lite svårigheter just när jag ska ställa upp henne och så har jag tydligen en vass armbåge. Kan ju behövas i vår ring då det ju faktiskt ibland kan vara tre hundar som tävlar *S* Nu är det sängdax och imorgon blir det lite träningsvila...

Inga kommentarer: