tisdag 8 september 2009

HANDLERKURS OCH TRÄNING...

Idag var det dax för lektion nummer två. Jag och Hanna träffades lite innan för att köra lite lydnad. Det blev mest kontakt för mig och Maya då det är det vi behöver träna på mest. Det fungerade hyfsat idag och jag hoppas att hon ska bli lite coolare nu när hon löpt färdigt så att vi också ska kunna komma vidare. Hanna har börjat träna in tvåan med Bacci nu och jag måste än en gång påpeka vilken otrolig hund hon har. Har kört ett fåtal gånger och hon har ett ställande under inkallning som är grymt! Det kommer inte dröja länge tror jag innan hon har sitt Lp2 med - suck! Kan ju hoppas att vi då i alla fall har lyckats fått det där nedrans första priset...
När det gäller handlerkursen så tyckte instruktören att det blivit mycket bättre. Jag fick också lära mig något mycket viktigt som jag inte vill dela med mig av här då det är lite korkat, ni som var med vet och det räcker. På torsdag blir det träning på klubben igen och sedan lite hemmaträning i helgen. Nästa vecka blir det hårdladdning inför Angered och förhoppningsvis släpper det då, tredje gången gillt eller?!?

Inga kommentarer: