onsdag 24 november 2010

LYDNADSTRÄNING EN FRÄSKVARA?!?

Absolut enligt mig. Då vi efter sista tävlingen inte skulle tävla mer jag och Zeke så bestämde jag mig för att mest träna delar och inte träna så mycket moment. Igår kände jag dock att nu är det nog dax att ta tag i det här med träning eftersom att vi faktiskt ska tävla nu på lördag. Sagt och gort... Körde lite stegförflyttningar och vändningar på stället som fungerade bra - tror inte att jag kan rädda linförigheten på tävling ändå - och sedan var det dax för läggande under gång. Vad händer då !?? Jo den envisa hunden ställer sig, om och om igen -SUCK! - tills jag backade tillbaka och körde backövningar - ska väl ändå inte behövas?!? - då lade han sig men med vilken dålig fart. Här blir det till att nöta snabba lägganden. För övrigt var jag nöjd med han men vi får se hur det går. Backen ligger vit och kommer väl göra så även på lördag så det blir till att ge sig ut och träna sen...

Inga kommentarer: